Frågor och svar – Mobilbanken Företag
- Hur kommer jag igång med Mobilbanken Företag?
- Svar:
För att använda Mobilbanken Företag behöver du ha ett avtal om Internetbanken Företag, där du loggar in med personnummer.
Du laddar sedan ner appen ”Nordea Mobilbanken Företag” från App Store eller Google Play. Sedan är det bara att logga in med personnummer och Mobilt BankID.
- Jag vill ha Mobilt BankID, hur gör jag?
- Svar:
Läs här hur du skaffar Mobilt BankID.
- Vad behöver jag för att använda Mobilbanken Företag?
- Svar:
För att använda Mobilbanken behöver du:
- Avtal om Internetbanken Företag där du loggar in med personnummer
- Mobilt BankID
- iPhone, iPad eller Androidtelefon
- Vad kan jag göra i Mobilbanksappen?
- Svar:
I mobilbanksapparna för iPad, iPhone och Android kan du:
- Få överblick över konton och disponibelt belopp och saldon
- Se kontoinformation bland annat IBAN och BIC
- Kontrollera inbetalningar och andra genomförda transaktioner
- Lägga till mottagare i mottagarlistan
- Göra betalningar, betala lön och göra egna överföringar
- Signera betalning som kollega registrerat
- Se kommande, osignerade samt avvisade betalningar
- Se disponibelt belopp, transaktioner och kortinformation för Business Gold
- Lån - se aktuellt skuldbelopp, kommande och föregående lånebetalning och lånedetaljer
Appen finns tillgänglig på svenska och engelska.
- Vad kostar det att använda appen?
- Svar:
Tillgång till Mobilbanken är kostnadsfri. För Bankgirobetalning och kontoinsättning i annan bank inklusive lön och pension, är styckkostnaden 1,50 kr.
Eventuella kostnader för datatrafik kan tillkomma om ditt mobilabonnemang inte inkluderar fri surf.