Kontanthantering

Behovet av kontanter minskar i samhället och alternativen för insättningar och betalningar blir fler och bättre. Vårt ansvar som bank är att hjälpa våra kunder att hitta smidiga och fungerande betalningslösningar som alternativ.

Flera av Nordeas kontor har inte längre manuell kontanthantering över disk. Vi erbjuder dig i stället automatisk kontanthantering genom serviceboxar, uttags-och insättningsautomater. Hitta ett kontor som erbjuder kontanter via länken Hitta kontor till höger. För att hitta närmaste uttags-eller insättningsautomat kan du söka på Bankomats hemsida. Där kan du också ladda ned deras app.

Alternativ till betalning med kontanter

Vi arbetar aktivt med att utveckla betalningslösningar för både privatpersoner och företag. Som exempel kan vi nämna kortbetalningar och betalningstjänsten Swish där direktöverföringar görs snabbt och enkelt med mobilen. Du kan läsa mer om betalningslösningar här på hemsidan. Under fliken privat finns våra lösningar under menyn "Vardagstjänster" och under fliken företag finns de under menyn "Betala".

Om du har utbetalningsavier eller postväxlar

Du kan skicka utbetalningsavier och postväxlar för insättning på ditt konto i Nordea.

Skicka till:
Nordea Bank AB
PS30
105 71 Stockholm 

Mer information och frågor

För mer information är du alltid välkommen att höra av dig till oss.

Privatkunder kan kontakta Telefonbanken på 0771-22 44 88
Företag med Nordeakonto eller PlusGirokonto  kan kontakta Kundcenter Företag på 0771-350 360